Twój koszyk jest obecnie pusty!
Protestanckie wydawnictwa prasowe na ziemiach polskich w XIX i pierwszej połowie XX wieku – Jarosław Kłaczkow
Kompleksowe studium prasy protestanckiej w Polsce XIX i XX wieku. Niezbędna dla historyków i badaczy mediów.
Pozostało tylko: 1
Opis
Książka „Protestanckie wydawnictwa prasowe na ziemiach polskich w XIX i pierwszej połowie XX wieku” Jarosława Kłaczkowa to pionierskie studium, które dogłębnie analizuje rolę i znaczenie prasy protestanckiej w kształtowaniu życia religijnego, kulturalnego i społecznego na ziemiach polskich w burzliwych okresach XIX i pierwszej połowy XX wieku. Autor przedstawia szeroki kontekst historyczny, ukazując, jak poprzez periodyki protestanci budowali swoją tożsamość, komunikowali się ze sobą i wpływali na otaczającą ich rzeczywistość.
Książka stanowi cenne źródło wiedzy dla historyków, religioznawców oraz wszystkich zainteresowanych dziejami mediów i mniejszości wyznaniowych w Polsce. Kłaczkow szczegółowo omawia różnorodność wydawnictw, ich treści, zasięg oddziaływania oraz wyzwania, z jakimi borykali się ich twórcy w czasach zaborów i odbudowy niepodległej Polski. Jest to unikatowe i bogato udokumentowane opracowanie, które wypełnia ważną lukę w historiografii polskiej, rzucając nowe światło na dotąd niedostatecznie zbadany fragment dziedzictwa protestanckiego.
O autorze
Jarosław Kłaczkow (1972-) jest polskim historykiem, specjalizującym się w historii Kościoła protestanckiego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem XIX i XX wieku. Jest autorem licznych publikacji naukowych i artykułów poświęconych tej tematyce. Jego badania charakteryzują się dbałością o detale, rzetelnością źródłową i zdolnością do kompleksowego przedstawiania złożonych procesów historycznych. Kłaczkow jest uznanym ekspertem w dziedzinie dziejów protestantyzmu w Polsce, a jego prace stanowią ważny wkład w polską historiografię.
Dane techniczne
- Tytuł: Protestanckie wydawnictwa prasowe na ziemiach polskich w XIX i pierwszej połowie XX wieku
- Autor: Jarosław Kłaczkow
- Gatunek: Historia, Media i komunikacja społeczna, Religia i duchowość, Publikacje naukowe
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek
- Wydanie (rok): 2008
- ISBN: 9788376110202
- Liczba stron: 456 stron
- Format: 23 cm
- Książka używana. Zawiera ślady użycia.
Podobne produkty
-
7 Grzechów Głównych Przedsiębiorcy – Mateusz Minkus
35,00 zł -
Augustyn – Henry Chadwick
50,00 zł -
Bądźmy miłosierni: z Biblią na co dzień 2021 – Adam Malina, Mirosław Czyż, Aleksandra Błahut-Kowalczyk
15,00 zł -
Benedykt XVI: ostatnie rozmowy – Peter Seewald
25,00 zł -
Bóg w kościołach – Bert Hellinger
20,00 zł
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.